Mapa strony

Moda na Wiśniową

Logotyp Fundacji Sztuki, Przygody i Przyjemności ARTS

Cel projektu

Celem projektu jest promocja walorów turystycznych, przyrodniczych, krajobrazowych, a także dziedzictwa kulturowego Gminy Wiśniowa w powiecie myślenickim, województwie małopolskim.

Działania zrealizowane w ramach projektu

Aby zrealizować cele projektowe wykonaliśmy podjęliśmy działania, zaczynając od skatalogowania obiektów historycznych (budynków, pomników, kapliczek, cmentarzy) – w tym pomników przyrody, opisaliśmy każdy obiekt i wykonaliśmy dokumentację fotograficzną. Skatalogowaliśmy również gospodarstwa agroturystyczne i kwatery znajdujące się na terenie naszej gminy, zebrane zostały kontakty do właścicieli, opisaliśmy też posiadane zasoby wraz z atrakcjami udostępnianymi potencjalnemu turyście.

Rezultaty projektu

Efektem naszej pracy jest pięknie wydany 16-stronicowy folder  z dużą ilością wysokiej jakości zdjęć krajobrazów naszej okolicy, atrakcji turystycznych, kwater, lokalnej twórczości i obyczajów. Wysokość nakładu – 4500 sztuk. Znajdują się w nim kontakty, strony internetowe i opisy wraz ze zdjęciami miejsc i obiektów wartych odwiedzenia przez potencjalnych gości, wraz z praktycznymi informacjami gdzie warto zjeść, zamieszkać, zakupić ekologiczną żywność, pamiątki itd.

Odbiorcy projektu

Odbiorcami projektu byli zarówno nasi mieszkańcy jak i turyści, którzy po obejrzeniu naszego folderu zechcą nas odwiedzić. Jest to reklama przynosząca korzyści społeczności lokalnej, z uwagi na to, że nie ma u nas przemysłu turystyka jest ważnym elementem pozyskania środków utrzymania dla naszych mieszkańców, jeśli będzie się dalej rozwijać – powstaną nowe miejsca pracy a przedsiębiorcy i rolnicy pozyskają klientów.

Partnerzy w realizacji projektu

Partnerami projektu była lokalna społeczność: przedsiębiorcy, rolnicy, artyści, właściciele gospodarstw agroturystycznych. Wsparły nas również władze Gminy i GOKiS w Wiśniowej.